Saturday, October 1, 2011

PMIUM Bloggers United


Logo PMIUM Bloggers United

MYPMIUM merupakan blog yang diwujudkan khas bagi menghimpunkan blogger-blogger PMIUM. Blog ini pada mulanya dibuat hanya sekadar suka-suka sahaja. Namun begitu ianya mendapat komen yang cukup memberansangkan daripada sahabat-sahabat kampus lain terutamanya UIAM dan UKM menjadikan pihak PMIUM lebih serius berusaha untuk memperkasakan blogger-blogger ini.

Mereka berpendapat bahawa kewujudan PMIUM Bloggers United ini secara tidak langsung membuka ruangan yang lebih luas untuk pendakwah PMIUM menyebarkan fikrah perjuangan mereka yang tersimpan selama ini kepada seluruh dunia tanpa batasan.

Saya mengucapkan tahniah kepada sahabat-sahabat pimpinan PMIUPM dimana semua dikalangan mereka telah mempunyai blog peribadi tersendiri. Bagi pimpinan UM, insya Allah kami akan menyusul selepas ini. Setakat artikel ini dibuat masih lagi 2,3 kerat dikalangan pimpinan yang belum mempunyai blog tersendiri.

Saya juga sedang berusaha untuk meggerakkan kesedaran IT ini kepada warga muslimat di kampus. Akan lebih berjaya agenda 3B (Bijak, Berani dan Berdikari) sekiranya rangkaian blogger ini digunakan. Namun begitu ianya hanya menjadi laungan tanpa dilakukan ‘rebranding’ kepada agenda tersebut. Andainya seluruh mahasiswi mempunyai blog dan memaparkan logo agenda 3B, saya yakin dan percaya gelombang ini akan dirasai oleh seluruh warga kampus dan seluruh negara bahkan seluruh dunia.

Golongan mahasiswi ini begitu berbangga dengan tokoh muda seperti Nurul Izzah. Mereka menggelarkan dirinya sebagai ikon serikandi. Namun begitu, keaktifan anak muda ini merespon isu tidak dijadi panduan oleh mereka.

Kepada semua bloggers PMIUM, pihak kepimpinan PMIUM mengucapkan jutaan terima kasih diatas usahasama kalian dalam mewujudkan PMIUM Bloggers United. Kami mengharapkan kalian juga akan menjadi duta PMIUM ke seluruh dunia melalui lapangan maya ini dengan meletakkan logo PMIUM dan logo PMIUM Bloggers United dalam blog kalian.

Kepada kampus-kampus lain, saya sendiri selaku Ketua Penerangan GAMIS menyeru supaya wujud blog-blog dari kalangan kalian bagi membolehkan berita kalian diketahui oleh seluruh warga GAMIS. Sebagai golongan yang mengaku ingin memimpin agama, kita haruslah menjadi golongan yang cakne dan berusaha menyebar luaskan fikrah yang kita miliki kepada masyarakat. Mudah-mudahan seruan ini akan disahut oleh semua. Salam perjuangan kepada semua.

No comments:

Post a Comment