Friday, June 3, 2011

Sepetang Memancing Di Tasik Paramount

memancing di paramount

“Jom kita memancing kat Sungai Pisang”, ajak Bad kepada saya dan Jabir. “Aduh, malaslah. Kalau ada kereta tak pa juga. Jauh tu”, saya menjawab.

Akhirnya, persetujuan diperolehi dimana kami hanya memancing di Tasik Paramount yang hanya terletak dibelakang rumah kami.

Walaupun saya bukannya seorang yang meminati aktiviti memancing, tetapi apa salahnya sekiranya saya belajar-belajar memancing.

Jabir dan Bad bergerak ke Tasik Paramount terlebih dahulu kerana saya perlu ke Digital Mall untuk membeli woofer untuk kegunaan siri-siri ceramah saya. Kebetulan pada 24 Julai ini, saya dijemput menyampaikan ceramah Isra’ dan Mikraj kepada pelajar-pelajar di Sekolah Rendah Sekseyen 6, Damansara. Biarlah kelengkapan asas untuk memantapkan lagi penyampaian disediakan lebih awal. Akhirnya saya memilih woofer berjenama sonic gear yang sederhana besarnya dengan harga RM59.00.

Setibanya saya di Tasik Paramount, kelihatan Jabir dan Bad sedang duduk menunggu kail mereka. Jabir sudah mendapat seokor ikan, manakala Bad masih belum ada rezkinya.Sehigga selesai memancing, hanya seekor ikan itulah yang menjadi rezki pada petang tersebut.

Terdetik juga di dalam hati, betapa boringnya aktiviti memancing. Letih-letih menunggu, seekor pun tak dapat. Beli di pasar lagi cepat boleh di masak. Hehe. Mungkin jiwa saya bukanlah jiwa seorang pemancing. (^^,).

jabir

Jabir menunjukkan kehebatnya dengan memperolehi seekor anak Tilapia Merah..Hehe

Bad

Tarik Bad tarik…

No comments:

Post a Comment