Saturday, December 10, 2011

Pertemuan Bersejarah Dengan YB Datuk Seri Anwar Ibrahim



Kuala Lumpur: Pada 28 Ogos 2008, dua orang wakil dari Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) telah mengadakan satu pertemuan khas dengan Yang Berhormat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebaik sahaja beliau selesai mengangkat sumpah sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh menggantikan isteri beliau.

Pertemuan tersebut telah diwakili oleh Saudara Mohd Faisal Mustaffa, Setiausaha Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) dan Saudara Mohd Ridzuan Mohamad, Exco Akademik dan Intelektual PMIUM.

Pertemuan tersebut diadakan di pejabat beliau di tingkat 14, bangunan parlimen. Dalam pertemuan itu, Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) telah mengucapkan tahniah di atas kejayaan beliau dalam memenangi pilihan raya yang lalu. Di samping itu, PMIUM turut menyentuh isu berkenaan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU). Saudara Mohd Ridzuan telah meminta untuk mengadakan pertemuan yang lain di antara Yang Berhormat Datuk Seri Anwar dengan Ahli Jawatankuasa Gerakan Mahasiswa Mansuhkan AUKU (GMMA) bagi membincangkan isu mahasiswa.

Saudara Mohd Faisal turut menjemput Yang Berhormat Datuk Seri Anwar untuk mengadakan forum anjuran PMIUM bersama mahasiswa bagi membincangkan pelbagai isu yang melanda dalam dan luar negara. Dato’ Seri Anwar menerima jemputan tersebut dengan penuh hati. Pertemuan tersebut berjalan lancar serta mendapat maklum balas yang positif daripada Yang Berhormat Datuk Seri Anwar sendiri.

Mohd Faisal Bin Mustaffa
http//:faisalkini.blogspot.com


No comments:

Post a Comment