Wednesday, February 9, 2011

Panggilan Ibu Pejabat Brickfields


Sebentar tadi saya mendapat panggilan daripada Ibu Pejabat Polis Brickfields. Saya diminta hadir ke Ibu Pejabat Polis Brickfields pada jam 5 petang ini. Inilah kali pertama disoal siasat oleh pihak polis. Gusar juga rasa hati. Sebelum ini saya hanya pernah berhadapan dengan guru kaunseling semasa di Kolej Islam Sultan Alam Shah sebanyak dua kali. Ketika itu saya antara pimpinan BADAR yang menaungi dan berpengaruh dibumi waqafan. Bahkan pengaruh kepimpinan lebih lagi dirasai oleh para pelajar berbanding pengetua sendiri.

Mungkin ketika itu isunya adalah berbeza, tetapi saya ianya masih lagi dalam konsep yang sama. Ketika itu saya dipanggil atas pertuduhan melakukan perkara yang bercanggah dengan peraturan pihak kolej yang melarang BADAR masuk campur dalam urusan minggu suai kenal pelajar. Kami tidak dibenarkan menegur para pelajar walaupun mereka melakukan kesalahan. Saya akur dengan arahan tersebut dan langsung tidak mengganggu adik-adik junior yang baru masuk. Akhirnya, saya dilepaskan daripada pertuduhan tersebut kerana pihak pentadbiran gagal mengemukakan bukti yang kukuh.

Namun begitu, apa yang bakal bakal berlaku saya sendiri tidak ketahui. Saya sendiri masih kabur kenapa saya dipanggil. Adakah diatas dasar saya sebagai Majlis Tertiggi PMIUM ataupun diatas kapasiti saya sebagai exco MPMUM. Segala persoalan yang bergelegar dikepala akan terjawab pada petang ini. Mudah-mudahan urusan saya diberi kemudahan dan kelapangan oleh Allah SWT.

No comments:

Post a Comment