Tuesday, July 10, 2012

Semoga Allahyarhamah Aina Mardiah dirahmati Allah


Hadirin mendoakan kesejahteraan jenazah Aina Mardiah

Kehilangan Aina Mardiah iaitu anak sulung kepada salah seorang tahanan ISA, Kekanda Shahrial Sirin bisa, menyentuh hati manusia yang masih hidup kalbunya. Namun begitu tidak dapat dinafikan, masih ada hati-hati yang sudah mati dan tidak bisa untuk merasai kepedihan yang ditanggung ini.

Setelah menjangkau 7 tahun dikurung didalam jerangkap besi yang penuh dengan kezaliman dan kesengsaraan, terpisah pula dengan anak-anak dan isteri begitu menjerut jiwa insan ini. Kini Kekanda Shahrial kehilangan pula anak yang di sayangi. Tidak dapat saya bayangkan betapa sedihnya hati Kekanda Shahrial apabila kepulangan beliau hanya sempat menatap wajah pucat anak kesayangannya.

Anak yang ditinggalkan dalam keadaan tersenyum ceria, tetapi disaat kepulangannya hanya sekujur tubuh yang tidak bisa membuat apa-apa menjemputnya. Selama 7 tahun anak-anak ini ketandusan kasih sayang seorang ayah. Salam takziah daripada PMIUM kepada keluarga Allahyarhamah Aina Mardiah. Semoga bahagia diakhirat sana.


“ Ya Allah, kau rahmatilah Allahyarhamah Aina Mardiah di akhirat sana. Kau tabahkanlah hati kedua ibu-bapanya. Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, sekiranya hari ini saudara kami di dalam ISA ini dizalimi, kau berikanlah balasan yang selayaknya kepada orang yang menzalimi mereka. Ya Allah, Tuhan yang menguasai langit dan bumi, kau tabahkanlah hati saudara kami, Kekanda Shahrial dan keluarganya. Kau berikanlah kekuatan kepada mereka untuk terus berjuang menentang kezaliman. Amin”.

Mohd Faisal Bin Mustaffa
http//:faisalkini.blogspot.com

No comments:

Post a Comment