Wednesday, July 6, 2011

Iklan Merdeka Petronas 2008: Terkenang Kisah Dulu




Sengaja saya publish video ini. Hal demikian kerana sedikit sebanyak mengingatkan saya kepada kisah dulu. Ayah dan emak sering mengelak sekiranya saya meminta barang-barang mainan ketika keluar membeli belah di bandar.

Akhirnya, setiap kali mahu membeli barang, ayah hanya keluar berseorang. Masih saya ingat, pada ketika itu ayah menggunkan tali rafia untuk mengukur saiz baju dan seluar saya dan kakak.

Ketika itu saya tidak pernah memberontak walaupun ayah tidak mahu membelikan barang yang saya minati kerana pendapat ayah agak kecil. Hanya bergantung kepada hasil getah yang tidak seberapa. Tambahan pula apabila tiba musim hujan, hanya makan ala kadar untuk menampung perut yang lapar.

Apabila melihat si anak tersebut membuat kereta mainan sendiri, teringat saya semasa kecil ketika membuat bahan mainan sendiri kerana tidak mampu dibeli oleh Ayah. Masuk hutan mencari buluh dan rotan untuk dijadikan bahan mainan. Namun begitu, apabila mendapat tawaran ke Universiti, ayah bersungguh-sungguh memberikan semangat supaya menjadi anak "ayah" yang berjaya. (^^,).

Mohd Faisal Bin Mustaffa
http//:faisalkini.blogspot.com

No comments:

Post a Comment