Wednesday, July 4, 2012

SMS dari sahabat

Dari kiri Zaidi, Ustaz Wahab, Saya dan Apple (Azfar pusat kebudayaan) ketika ekspedisi dakwah orang asli di Kg Bersoak. Insya Allah saya akan ceritakan dalam artikel akan datang

SMS Menarik yang saya terima hari ini (9 mac 2008). Sudah sekian lama tidak mendapat msj tazkirah. Tetapi hari banyak pula yang saya terima. Sengaja saya kongsikan bersama sahabat-sahabat semua.

SMS 1
Msj ini masuk ketika tengah hari tadi.

Alangkah bagusnya aku menjadi burung, tidak aku dibebani bebanan seperti ini. Hidup bebas di udara. Alangkah indahnya jika aku menjadi seperti ikan, tidak perlu aku memikirkan masalah dunia ini. Berenang riang dilautan. Tapi tuhan telah memilih aku menjadi seorang khalifah untuk aku bersyukur ke atasnya..Islam..Ihsan..Iman dan Taqwa…Memimpin dunia..Memilih antara hak dan batil.Syurga/Neraka..Wslm

SMS 2
Oh Azwary. Sahabat sekampung saya. Tiba-tiba msj saya pagi tadi. Tetapi versi berbeza dengan kisah ayah, anak dan burung murai dalam iklan petronas .

Anak : Ayah, ni siput apa?
Ayah: Siput babi.
Anak: Siput apa?
Ayah: Siput babi nak.
Anak: Siput apa?
Ayah: Siput babi saying.
Anak: Siput apa?
Ayah: Siput la…babi!

SMS 3
Ini msj yang saya terima awal pagi tadi. Ada kawan yang ingin mengusik saya.

Awak adalah member saya lain dari yang lain…

Sebab Awak…

Sistematik..

Ekonomikal…

Nasionalisme…

Gigih…

Aktif…

Lasak…

Senang citer camni ar…

S.E.N.G.A.L..

SMS 4
Msj ini saya terima daripada Fauzan ketika waktu kelas metodologi syariah. Terkejut juga menerima msj sebegini panjang daripada Fauzan. Sebelum ini dia hanya menghantar msj untuk bertanyakan hal keewangan MIHAR.

Nak dengar cerita tak? Apa kesan fitna kat Belanda. Satu dunia sekarang nie telah berpusu-pusu mencari kitab al-Quran untuk dibaca. Mereka ingin mengetahui mengapakah umat Islam begitu marah sekali sungguh pun ianya hanyalah sebuah kitab sahaja. Kerajaan Belanda telah memberi percuma kepada rakyatnya untuk membaca kitab Islam yang teramat suci iaitu Al-Quran. Syukurlah wahai umat Islam sekalian, walaupun agama kita dihina tetapi secara tersiratnya, semua itu ada hikmah disebalik kejadian tersebut. Dan satu lagi sumber, negara Denmark yang membuat karikatur Nabi Muhammad SAW telah kerugian 1.6 juta dolar sehari kerana barangan negara itu diboikot. Dan jika semua umat Islam bersatu padu, musuh-musuh Islam tidak akan berani mengancam kesejahteraan Islam. Bersyukurlah kerana kita tergolong di dalam agama yang diredhai Allah.. Alhamdulillah..

SMS 5
Msj ini saya terima daripada sahabat saya Apple.

Apple tanya saya: Faisal, bila nak bagi gambar Kuala Mu?
Saya jawab : Esok ana bawa, ana bagi pada anta.
Apple balas: Esok ana bawa, ana bagi pada anta ya.

Saya tersenyum sendirian. Dia menganggap ana itu adalah ganti nama saya, dan anta itu adalah ganti nama dia.

No comments:

Post a Comment