Sunday, July 8, 2012

Berbloggerlah dengan bebas sebebasnya

Alhamdulillah, hari ini pihak kerajaan menerusi Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi Datuk Shaziman Abu Mansor berkata berkata pihak kerajaan tidak lagi mengenakan sekatan kepada mana-mana blogger di negara ini. Hal ini ada persetujuan sebulat suara di dalam mesyuarat kabinet.

Berdasarkan keputusan tersebut, maka sekatan-sekatan sebelum ini adalah terbatal secara automatik. Sebagai salah seorang blogger mahasiswa yang tegar, walaupun bukan atas isu yang kritikal tetapi saya merasakan suatu kebebasan kepada individu untuk berblogger.

Sebelum ini ada sahabat saya dari UMS yang menghubungi saya meminta pendapat berkenaan dengan berblogging ini. Katanya takut dikenakan prosiding oleh pihak pentadbiran Universiti kerana berblogging. Jawab saya, "blogging jer, asalkan kita tetap berdiri atas stand mahasiswa".

Memandangkan pihak kerajaan sendiri telah memberi green light kepada blogger-blogger untuk berblogging dengan sepuas-puasnya tanpa sekatan, maka nasihat saya kepada mahasiswa gunakanlah peluang ini untuk terus mencurahkan idea dan buah fikiran anda.

Mohd Faisal Bin Mustaffa
http//:faisalkini.blogspot.com


No comments:

Post a Comment