Thursday, November 10, 2011

Madrasah Rahimi dan Kamal Ihsan

faisal mustaffa 2

Sebaik saja sampai daripada Sarikei kira-kira jam 1 pagi, saya terus mencapai buku untuk membaca serba sedikit berkenaan Isra dan Mikraj. Walaupun agak keletihan, tetapi keesokkan harinya saya perlu tempat sahabat saya Rahimi dan Kamal mengajar. Kebetulan pula, sehari selepas program hujung minggu saya diberikan pelepasan untuk bercuti selama sehari.

Kesempatan ini saya luangkan untuk berkongsi ilmu israk mikraj yang saya perolehi hasil pembacaan beberapa buah buku-buku berkaitan kisah tersebut. Tumpuan yang diberikan adalah berkenaan dengan Ibrah Isra’ Mikraj dan kaitannya dengan kejayaan seorang pelajar. Alhamdulillah, walaupun sedikit pening-pening keletihan, ceramah tersebut dapat disampaikan dengan baik. Semuanya adalah disebabkan kekuatan dan tenaga yang diberikan oleh Allah S.W.T.

faisal mustaff3

Para pelajar tingkatan 1 – 3 sedang mendengar ceramah Isra’ dan Mikraj

No comments:

Post a Comment