Monday, April 9, 2012

Kita harus bersatu


Gambar bakal pemimpin masa depan: ihsan dari saifulislam.com

Apabila pembangkang memenangi Pilihahan Raya pada kali ini, ramai dikalangan penganalisis politik mula membuat andaian masing-masing. Pelbagai teori yang dilontarkan.Media-media juga dilihat semakin sedikit terbuka dimana setiap kali forum yang disiarkan, panggilan telefon yang cenderung kepada parti pembangkang juga dilayan, bukan seperti sebelum ini. Asyik putus memanjang apabila panggilan tersebut daripada penyokong parti pembangkang.


Sahabat-sahabat saya juga mula mengulas situasi semasa berdasarkan pemerhatian masing-masing. Ada juga yang ragu-ragu dengan kemenangan besar pakatan Parti Pembangkang.Kata mereka sejauh mana bertahannya "tahalluf siyasi" yang dilaksanakan ini.


Ini kerana masing-masing membawa ideologi perjuangan masing-masing. Namun begitu, bagi saya dalam situasi sekarang pakatan pembangkang perlu bijak menguruskan konflik yang berlaku. Mereka sewajarnya bersatu untuk membentuk sebuah kerajaan yang utuh dan mendapat kepercayaan rakyat.Inilah yang patut disegerakan.


Saya doakan mudah-mudahan dapat diwujudkan pakatan pembangkang yang utuh untuk memimpin 4 buah negeri yang dibentuk melalui kerjasama kerajaan campuran. Biarlah apa pun yang diramal oleh orang, tetapi mengisi kemenangan itu yang paling penting.

"Selamat Bekerja Kepada YB yang menang"

No comments:

Post a Comment