Friday, November 12, 2010

Obama dan Demokrasi



Timbul pertanyaan adakah saya menyokong Obama di kotak "shout box" saya oleh seorang teman. Ternyata sekali diatas dasar agama, saya menyatakan bahawa saya bukannya fanatik kepada Obama. Namun begitu, apa yang diharapkan adalah kemenangan ini mungkin memberikan ruang kepada dunia Islam untuk bersuara. Namun begitu, sekiranya sama sahaja, kemenangan ini juga tiada maknanya buat kita selaku umat Islam.

Kemenangan ini bukan bermaknya Obama akan membela Islam. Saya melihat itu adalah perkara itu tidak akan berlaku dan ianya bukanlah yang kita harapkan. Namun begitu, apa yang kita harapkan adalah mungkin dengan kemenangan beliau akan membaiki sistem demokrasi yang sedia ada dan terutamanya di USA.

Mohd Faisal Bin Mustaffa
http//:faisalkini.blogspot.com

No comments:

Post a Comment