Wednesday, November 10, 2010

Demonstrasi bantah Fatwa



Ini merupakan video demonstrasi bantah fatwa berkenaan fatwa berkaitan dengan pengkid dan tomboy. Insya Allah selepas exam saya akan cuba menjelaskan apa itu fatwa dan sejauh mana ianya mengikat umat Islam di negara kita.

Seharusnya difahami bahawa fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan hanya ditujukan kepada umat Islam. Fatwa ini juga tidak mengikat umat Islam sekiranya tidak digazetkan diperingkat negeri.

Sewajarnya yang haram itu tetap haram, dan yang halal itu perlu dikatakan halal. Seharusnya perkara berkaitan agama harus dihormati dan tidak dicabar. Jangan kerana mahukan kebebasan wanita tanpa batasan, mereka sanggup mencabar agama Islam.

Kepada para demonstrator, saya tahu perjuangan anda mahukan kebebasan kepada kaum wanita. Anda juga seharusnya tahu berkenaan retifikasi di dalam The Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination against Women (CEDAW) yang tidak dilaksanakan kerana bertentangan dengan ajaran Islam. Hormatilah agama Islam, kerana orang Islam menghormati agama kalian.

Mohd Faisal Bin Mustaffa
http//:faisalkini.blogspot.com

No comments:

Post a Comment