Saturday, November 3, 2012

Tudung Datin Siti???

Inilah imej terbaru Datuk Siti Nurhaliza. Siti memilih mengenakan tudung yang nampak ringkas, mudah dipakai, tersendiri dan menarik. Konsep tudungnya hasil ilham sendiri yang dibincang dengan pereka terkenal Datuk Bernard Chandran.

Perhatikan pada bahagian depan sekeliling tudung. Tudung Siti dihiasi labuci yang menyerlahkan lagi kejelitaan wajahnya. Sekali imbas persis tudung Benazir Bhuto, tapi milik Siti ada sentuhan glamor. Tunggu... selepas ini banyaklah timbul rekaan tudung baru yang menyerupai tudung Siti di pasaran.
Sebelum ini banyak tudung yang dinamakan Tudung Siti Nurhaliza. Dengan guna nama Siti tanpa fesyen yang tersendiri, tudung tersebut laris terjual pada musim perayaan lalu. Kali ini benar-benar ada tudung jenama Siti Nurhaliza.
"Siti tak tahulah apa nama tudung ini," kata Siti. Siti muncul di khalayak ramai pertama kali selepas mengerjakan Haji apabila memenuhi undangan Chef Wan yang mengadakan majlis ulang tahunnya di Restoran Tarbush, Starhill Gallery, Bukit Bintang, Kuala Lumpur pada Ahad (6 Januari) lalu.

Tentu peminat tertunggu-tunggu bagaimanakah imej Siti sekembali daripada mengerjakan Haji. Yalah... sebab dia pernah meluahkan hasrat mahu mengenakan tudung selepas menunaikan fardhu Haji. Kini Siti sudah mengotakan janjinya.
Rombongan Siti dan suami, Datuk Seri Khalid Mohd. Jiwa selamat tiba di tanah air pada 27 Disember lalu. Mereka berangkat pada 13 Disember. Siti bersyukur kerana niat mengerjakan Haji terlaksana. Apatah lagi ibadatnya berjalan lancar dan dipermudahkan. Dia juga sihat sepanjang di tanah suci.
"Inilah imej Siti... Siti harap peminat menyukainya. Siti sampaikan bagaimana bentuk tudung yang Siti mahu kepada Datuk Bernard dan dia yang reka tudung ini. Siti sudah tempah beberapa pasang tudung dengannya, kebanyakannya berwarna hitam. Belum ada banyak koleksi kerana Siti belum keluar ke mana-mana majlis lagi. Kalau menyanyi nanti pun beginilah lebih kurang bentuk tudung Siti.
"Sesuailah untuk Siti yang akan bergerak apabila menyanyi di atas pentas nanti. Sebenarnya bahagian depan yang ada labuci ini berat sikit, kainnya pun keras pada bahagian depan, jadi tudung ini akan sentiasa melekat di atas kepala. Cara pakai pun mudah, serkup sahaja di kepala.
"Kalau untuk show coraknya mungkin lainlah sikit, akan disesuaikan dengan baju yang Siti pakai," kata Siti lagi.



Allahumma solli a'la saiyidina Muhammad. Waa'la aali saiyidina Muhammad.

Nabi Muhammad SAW bersabda:
'Barangsiapa yang kesukaran pada menunaikan hajat/cita-citanya maka hendaklah dia memperbanyakkan membaca selawat untukku kerana sesungguhnya selawat itu dapat menghilangkan kesusahan, kesedihan, dan kesukaran serta meluaskan rezeki dan menyebabkan terlaksananya semua hajat.'

No comments:

Post a Comment