Thursday, July 7, 2011

Penyokong Pro-Mahasiswa dilanggar Aspirasi

Seorang penyokong pro-mahasiswa telah dilanggar oleh sebuah van kolej sehingga mengalami kecederaan dalam kempen di Universiti Malaya (UM).
Mahasiswa tahun tiga Akedemi Pengajian Islam UM Mohd Norhafiz Roslan, telah dilanggar oleh mahasiswa tahun pertama yang membawa van Kolej Kediaman Ketiga UM pagi tadi di pintu masuk utama UM, Kuala Lumpur.
Ketika disoal siasat oleh Pegawai Keselamatan UM, pelajar terbabit mengaku diarahkan oleh pengetuanya, Dr Sharifudin memandu van terebut untuk mencabut kain rentang kempen calon pro mahasiswa di sekitar kampus.
Ekoran itu, satu laporan polis telah dibuat dan kes ini akan dibawa ke mahkamah. Pelajar terbabit akan didakwa atas kesalahan cubaan mencederakan atau memudaratkan seseorang.
Semalam, kumpulan pro mahasiswa telah mengadakan satu perhimpunan di hadapan kolej kediaman kesembilan yang dihadiri kira-kira 200 penyokong pro mahasiswa
Mereka membawa kain rentang, yang bertulis 'Awas! 16 calon tidak sah berkeliaran di kampus' pada jam 3 petang sambil melaungkan slogan mengecam Pengetua kolej tersebut, Wira Karnain Sani yang didakwa mereka sebagai dalang kepada insiden-insiden yang mencetuskan pecah belah kumpulan Aspirasi UM dan master mind untuk memenangkan Aspirasi dengan menggunakan apa jua cara sekalipun

No comments:

Post a Comment